
مشاوره و اجرای گوگل ادز توسط تیم فرمول 1
فرمول 1 کیست؟ فرمول 1 حاصل انباشت تجربه شرکت طاووس در فضای دیجیتال مارکتینگ است. تجارب موفقی که در این زمینه داشتیم باعث شد تصمیم بگیریم که این خدمات را در قالب برند جدید فرمول 1 ارائه کنیم.
سرفصل نخست: انواع خدمات گوگل ادز
تبلیغات Search Ads
تبلیغات Search Ads
این ابتدائیترین کاری است که تیم فرمول 1 در تبلیغات گوگل ادز انجام میدهد. البته میتوانیم ادعا کنیم این نوع تبلیغات را به نوعی انجام میدهیم که بهترین Position ممکن در نتایج گوگل و بهینهترین میزان هزینه (Optimize CPC)، تواماً به دست آید. در سرفصل دوم توضیح خواهیم داد که چگونه و چرا چنین ادعایی میکنیم.
تبلیغات Retargeting
تبلیغات Retargeting
ما با انجام تنظیمات و استفاده از ابزارها کمک میگیریم که کاربرانی که از سایت ما بازدید کردهاند را مجدد هدفِ بازاریابی قرار دهیم. برای مثال، کاربری وارد سایت ما شده، چند محصول را دیده و حتی ممکن است مراحل خرید را طی کرده و نیمه کاره رها کرده باشد. ما با این تکنیک، تبلیغاتمان را به این دسته از مشتریان نشان میدهیم. نرخ کانورژن این کاربران و این نوع تبلیغات بسیار قابل توجهتر از نرخ کانورژن مخاطبان جدید است.
تبلیغات Segmentation & Customization
تبلیغات Segmentation & Customization
این روش هم به نوعی از تکنیکهای Retargeting محسوب میشود. با این تفاوت که این روش بسیار هدفمندتر است. مثال این که کاربری از صفحه تور اروپا بازدید کرده است. در این حالت ما به کاربر دقیقاً همان تبلیغ تور اروپا (همانچه که به دنبالش بوده) را نشان میدهیم.
تکنیک Segmentation & Customization کاراییهایی فراوانی دارد؛ به خصوص بعد از کمپینها. در نظر بگیرید سازمانی کمپین بزرگی برای شب یلدا اجرا میکند و کاربران فراوانی از کانالهای مختلف را به سمت سایت سوق میدهد. ما این کاربران را میتوانیم در یک Segment طبقهبندی و تبلیغ دلخواهمان را به آنان نمایش دهیم.
تبلیغات Custom Audience
تبلیغات Custom Audience
این تکنیک، یکی از جذابترین و پیچیدهترینهای قابلیتِ جدید گوگل ادز است. در این روش، میتوانیم کاربران سایتهای دیگران را هدف قرار دهیم. مثال: ما یک شرکت فروش بلیط هواپیما و به دنبال مشتری جدید هستیم. در این حالت، با تنظیماتی میتوانیم تمامی کسانی که از سایت Alibaba.ir بازدید کردهاند را هدف قرار دهیم. این ترفند بهترین و سریعترین راه برای ایجاد Awareness برای مشتریان بالقوه است.
سرفصل دوم: چرا همکاری با فرمول 1؟
تمرکز بر کانورژن
تمرکز بر کانورژن
تمامی فعالیتها Conversion-Based است. ما در تمامی فعالیتها اهداف و KPI های مشخصی تعریف میکنیم و براساس آن کمپینها را تنظیم میکنیم.
بهینهسازی و کاهش هزینه
بهینهسازی و کاهش هزینه
توانایی جدی ما در بهینهسازی کمپینهاست. بهینهسازیها در انتخاب کیوردها، Page Quality، CTR، Ad Relevance، Page Experience و دهها آیتم دیگر است که بهبود این موارد تاثیر مستقیم در کاهش هزینهها دارد. بر مبنای تجربهی ما، بسیار از کمپینها رگوگل ادز را 20 تا 60 درصد میتوان بهینه کرد که تقریبا به همین میزان هزینهها کاهش خواهند یافت.
تسلط به امکانات جدید گوگل ادز
تسلط به امکانات جدید گوگل ادز
تیم فرمول 1 تشنه یادگیری است و تمامی آپدیتهای گوگل ادز را با علاقه دنبال میکند. این روحیه باعث شده که ما تسلط کامل به امکانات جدید گوگل داشته باشیم. قابلیتهایی مانند: Custom Audience، Segmentation & Customization، Dynamic Ads و...
تصمیمگیری بر مبنای داده Data Driven
تصمیمگیری بر مبنای داده Data Driven
دادهها برای تیم فرمول 1 الهامبخش هستند. تمام فعالیتها بر پایه داده صورت میگیرد. کافی است 20 روز از پروژه بگذارد تا بفهمیم به چه نمودارها و جدولهایی برای تحلیل و آنالیز نیاز داریم.
نکته مهم این است که ما علاقه داریم که این دادهها را در قالب داشبوردهایی در اختیاران مشتریان قرار دهیم. ما قابلیت اتصال این داده با ابزارهای Visualization مانند Data Studio را ایجاد میکنیم که استفاده از دادههای دشوار، ساده و لذتبخش شود.
آزمونهای A/B Test
آزمونهای A/B Test
پس از مدت یک ماه از شروع پروژه و انجام بهینهسازی اولیه، ما شروع به A/B تستها را آغاز میکنیم. فعالیتی که حتی برای کسانی که از دیجیتال مارکتینگ چیزی زیادی نمیدانند میتواند هیجان انگیز باشد. فرمول 1 با آزمونهایی که در که در A/B تست انجام میدهد، به تیم UX سایت کمک میکند که به Best Practice برسند. در خصوص فرم صفحات، نوشتهها، دگمههای CTA و دهها مورد دیگر.
مشاورهی نزدیک
مشاورهی نزدیک
پروژههای موفق ما یک وجه مشترک ساده اما مهم داشتهاند: ارتباط نزدیک با مشتری. هرگاه ما توانستیم که ارتباط قوی برقرار کنیم نتیجه کار برای همه رضایتبخشتر شده است. اگر بخواهیم صادقانه بگویم ما چندان علاقهای نداریم وارد پروژهای شویم که ارتباطات ضعیف است. چون عموما نتیجه برای هیچ کس رضایتبخش نیست.
ما تمایل داریم که در ارتباط نزدیک بفهمیم که چه محصولات و خدماتی برای کارفرما مهمتر است و چه بازخوردهایی از کار گرفته و یا نگرفتهاند.
تجربهی ما
تجربهی ما
تعداد پروژههای اجرا شده ما زیاد نیستند. اما عمر تمامی تجارب ما طولانی هستند. مانند ستاره ونک، اسپیلت البرز، دالاهو، ایران دوستان، ابزار سپه، پرشیا سیستم و... در صورت تمایل امکان ارتباط با مدیران این پروژهها وجود دارد. ضمنا تجربه ما در زمینههای دیگر مانند UI/UX، CRM، محتوا، برنامهنویسی و سئو میتواند چاشنی دیگری برای رضایت باشد.
دانش آکادمیک، مهارت تجربی و سوابق تدریس
دانش آکادمیک، مهارت تجربی و سوابق تدریس
اعضای تیم فرمول 1 هم تجربه عملی دارند و دانش آکادمیک. تیم ما دورههای آنلاین زیادی در زمینه گوگل ادز و آنالیتک گذراندهاند و مدارک مرتبط را دریافت کردهاند. برخی از اعضا به عنوان مدرس در آموزشگاههای مانند مجتمع فنی مشغول به تدریس نیز هستند.
سرفصل سوم: شیوه همکاری با ما چگونه است؟
- گام اول تهیه اکانت است. برای این مرحله چندین روش وجود دارد. یک روش این است که کل کار به تیم فرمول 1 سپرده شود. دومین روش این است که از امکانات کردیت کارت مشتریان استفاده کنیم. این کار پروژه را برایشان کمی ارزانتر میکند. در هر صورت پرداخت مبالغ هزینههای ادوردز باید توسط کارفرما پیشاپیش تامین شود.
- اجرای پروژه بر اساس ساعتی خواهد بود. این رقم برمبنای سطح سرویس متفاوت خواهد بود و این رقم از 90 تا 160 هزار تومان است.
- برای هر پروژه یک "اکانت منیجر" در نظر گرفته میشود که امکان ارتباط با ایشان از 8 صبح تا 20 عصر امکانپذیر است.
- پروژههای بزرگ یک "مشاور ارشد" دارد که ارتباط با ایشان نیز در همین ساعتها مقدور است.
- در پروژههای بزرگ، هر هفته در ساعتی که همواره ثابت خواهد بود، جلسهی مشاوره حضوری برقرار خواهد شد. در این جلسه مشاور ارشد و اکانت منیجر حضور خواهند داشت. این زمان برای پروژههای کوچک نهایتا 2 ساعت و برای پروژههای بزرگ 5 الی 10 ساعت خواهد بود. مبلغ قرارداد برای این خدمات 280 هزار تومان است.
- فرمول 1 علاقهمند با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ نیز هست. در این حالت آمادهایم که تحت هویت و برند همان آژانس فعالیت کنیم. قیمتها بر مبنای مذاکره و شرایط پروژه تعریف میشود.